kiruna avklartat, nu Piteå för hela slanten=)

får väl börja be om ursäkt för att jag inte skrivit och uppdaterad mig på ett tag men det har vart fuuuuult upp kan man säga!
Den 2 juni åkte jag till kiruna as tidigt på morgonen kl 04 lämnade vi hemmet för att åka med planet kl 06.45. som vanligt så är vhilja helt fantastisk att ha med på resande fot hon tycker det är sååå kul fastän det  v er en trött vhilja som fick omfamnas för första gången av morfar Han min pappa då, till alla som ikke forstod det:P
har haft det suoer  kul i kiruna och 90% av tiden har vi varit hemma eller i pappas närvaro, vilket hár varit toppen!
Sen har jag träffat mina älskade kusiner och deras kusin barn Lucas och viktor...wild bous kan jag lova men super söta i alla fall=)=)
pratat, varit med barnen hela tiden, mycker skratt och besök hos farmor och farfar=) underbart att se alla eftersom det inte blir särsklit ofta:( tyvärr!
Jag och vhilja marie(kusin) och hennes son Lucas var även på Gruvanslekland och hade det kul med barnen=)=)
även vi själva fick oss ett rutschkane åk och även hoppslottshoppning hahah=) såå kul!!
vhilja nöjde sig med bollhav=) det tyckte hon var awsome=)
idag den 7 så var det dags att lämna min släkt å det junisnöande kiruna +1,5 grad varmt och min fina pappa för att åka till piteå, tråkig att åka men jag och vhilja har haft det super super så det bär jag med mig när jag lämnade kiruna....man uppskattar allt så mycket mer tycker jag när man fått barn, kvalitetstid mernar jag, nog för at jag gjort det förr men det blir nått annat med barn! hur som helst, som att pappa passat upp, diskat, barit omkring vhilja och varit toppen! synd bara att hanna kontrollfreaket dysholm inte kan släppa taget och SLAPPNA AV!!!!! ååååå detta ska jag öära mig O:M:G!!!
Tåget skulle gå kl 13.32 men det  blev försenat 2,5 h på rälsen pga en propp och sen nå annat vajsing, oturen hägrar när jag reser. men det gick bra vi har lekt undersökt tåget, handlat i kiosjken, vilat 2 ggr, lekt med en lite pojke som var 7 månader, jaa allt man kan tänkas göra på ett tåg hahah=) vhilja var nöjd och såå gla´hela tiden, och jag fick ha uppfälld vagn hela tiden, så det var super! trist bara att det inte fanns nån mat på tåget, så mitt blodsocker hade runnit ut genom tårna när jag var framme ingen energi what so ever!
men mamma hade gjort så god mat när vi kom hem fisksoppa ala mami med saffran mmmmmm och klyftpotatis och kycling mmmmmmm jag åt massa, vhilja fick en glass och självklart lite mat=) eller så mycket hon ville, men hon är inte stor i maten.
hon har fått så fina saker av mamma och morfar så jag blir alldeles rörd!
av morfar en docka som är så fin(samlardocka och exsluciv sådan må jag säga...den ni(bild kommer)
prinness tält av mamma och massa fina kläder och massa goda saker=)
jaaa hon behandlas som en lite sessa som hon är, med all rätt=) ja älskar verkligen min mamma och självklart hela min familj, underbara är dom!
madde min bästis var oxå här med sin hund tila =) vi har surrat allesammans som allt möjligt och skrattt!  detta blir det mer av kan jag lova!!!!
lillasyster kajsa vek av lite tidigar från pratet för hon ska plugga imorn, sista rycket innan skolan tar lov och kajsa har gjort första året på gymnasiet! 17år blir hon på torsdag! lillkajsa=)
nu ska jag i alla fall försöka lägga igen ögonen för imorn så ska jag hämta min älskade älskade jesper som äländer med flyget imorn =) som jag och vhilja längtat!
skönjetssömnen ska påbörjas och nergin måse inhämtas....
sleep tight aaaight=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0