Sol ute sol i sinne sol överallt!

jaa men då var man inne på 2dra veckan hemma in piteå och vi jhar det super trevligt.
hästarna står hemma på gården, emmas 2: shivas och yhnte och min chezzi, dom går strax nedanför huset i fina hagar och betar det gröna gräset=) dom har det underbart!
vi har fixat allt till namnfesten vhiljas och det kommer bi så trevligt och fint på lördag! det enda är att prognose nu lovar regn:( va f*n är det då??? det stod sol i förrgår och det vill vi gärna att det ska fortsätta med! hoppas hoppas att det blir sol!

Igår var jag hema hos malin hedqvist och hennes familj, super fint hus har dom skaffat sig och renoverat=)
mira och vhilja busade och dom är så söta. vhilja fick sig en fläskläpp när hon skulle hoppa på en boll stackars lillgumman hon är för busig för sitt eget bästa.. men idag är det faktiskt bättre bara litet så på insidan syns nästan ingen svullnad. malin och jag var på nodo fiket(som hennes mor äger) och åt lunch kaffe fika jaa allt haha, jag var så mätt så jag höll på att spricka!

idag så kanske det blir ett vinglas på nodo efetr hon slutat jobba , inget helt spikat men det ser ljust ut med vädret oh allt=)=)

oooja jag har glömt att säga: nu efter 11 år bara ljustköttsätare(fisk, skaldjur, fågel) har jag nu börjat äta rött kött mycket ovant och ibland så känns det konstigt och fel, men man vänjer sig säkert varför ....jo därför att jag orkar inte laga massa dubbelt och jag vill att vhilja ska få ta de av allt i matväg och sen kunna bilda sig en egen uppfattning!!!


Glömt skriva på ett tag pga att vi haft så mycket trevligt om dagarna men förra helgen(lördagen) så var vi hos min lilla syster emma och danne och blev bjudna på grillat: ren, lax, och sötpotatis i ugn med rotgrönsaker, sen  i efterrätt  ljuschockladdoppade jordgubbar med glass mmmmm va gott! till detta drack vi alkoholhaltiga drycker och sedan ut för att mingla på challenge=) super kväll och kul att göra nått alla systrar + jesper och väner tillsammans=) detta gillas, mamma var barnvakt och världens sötaste tjej vhilja som är så duktig och har nästan slutat vakna på nätterna, endast en gång och sen sover hon fram till halv 9 på morgonen från kl 8 på kvällen...
jag kan inte förstå att vhilja blitt så stor so hon blitt snart 1 år herregud vart  tog tiden vägen änns det som?? känns overkligt när man ser andra småisar och att då tänka att vhilja vart en sånn småis=) det finaste! men jag tycker fortfarane det räcker med en bebbe, vi har det bra hela familjen och vi är nöjda. känner ingen vad ska man säga... längtan efetr att vara gravid eller en till förlossning huhu..... har inte berättat i bloggen om den och ska suga på den karran ett tag så ska jag nog påta ihop en liten story där!

vhilja kommer få en minnesvärd dag på lördag det kan jag lova oavsett sol el inte massa trevligt folk kommer infinna sig och det är det bästa!!!

nu ska jag duscha och ta på mig mina nya frank dandy underkläder jag fått av min älskade jesper och det var inte det enda=)=) en påse med kläder från monki hade han oxå köpt, med linnen, tröjor, boddys och det var sååå fint=) i love u my man=)

mamma har köpt så fina saker till vhilja croks toflor, nike sett linne och kjol sååå söt=) och självklart massa glass och gå mat =) mamma är bäst.

adios

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0