Mulen Lördag

idag var det en frå dag och det "firar" vi med ett eftermiddags Toys´r´us besök.
alltid kul att kolla leksaker och vhilja får vara i himmelriket=)
för mindel blir det mycket barbie docks tittande...åååååå jag smälter, dom är underbara! Helt Perfekta!
Jag  har min samling på 28 st dom ligger nedpackade med alla kläder, hästar, ken dockor och barbie huset + stall i seskarö=) och vhilja ska få dom i sommar, eller kanske hon får bli lite äldre, huuu vill inte att dom ska gå sönder, men klart hon ska få dom!
Jag vet att det finns dom som tycker att det är hemskt att låta barn leka med dessa dockor, för att det skulle förstöra deras ideal, det tror jag IKKE!!  det tror jag samhället och all reklam gör.
så vhilja får leka med dom OBEGRÄNSAT mycket, jag deltar mer än gärna i Barbie leken=)

Jag och mina älskade barndomsvänner Malin Hedqvist + Syster Lisa, Och Linnea Hansson  lekte ALLTID med Barbie, ALLTID!!! super kul,  och vi lekte länge haha=)

JAg minns än idag den dagen på Strömbacka skolan Gymnasium i åk 2 då vi hade en föreläsare eller 2 en kille och tjej feminism(blää i extrema former), dom frågade hur många som lekt med barbies och jag räckte gladeligen upp armen...  då fick jag förklarat att  jag kommer få ett tufft liv, att mina ideal var förstörda,  att jag skulle ha problem med självkänsla, jaaa allt var påverkat av min   barbie lek hahaha jag har "ALLTID" haft bra självförtroende, och det kanske är  därför jag var en intensivbarbielekare jag har det ?!
Vilka värdelösa föreläsare! sen  tror jag att det alltid kommer finnas folk som påverkas av allt så kommer det alltid att vara, men det kan vara vad som helst!

UUUUUnderbar söndags morgon med vhilja, lek och skratt hela morgonen och så gjorde vi smuldegspaj ala maria dysholms recept med äpplen+hallon med vaniljvisp smarrigt=)
vhilja tyckte bara om vaniljvispen såklart=) så det bjöd vi papi Jesper på när han vaknade kl 9.
sen har vi gjort skrämm+jagaleken, TOTAL favvo, vhilja älskar att skrämmas och bli skrämd, ja en kopia av mig och jesper ÄLSKAR att  skrämmas så en festlig lek i residenten Dysholm/Andersson!

Nu ska jag Pröva lite produkter från :
-Natura Bisse
-Nimue
-nyheter från Dermalocgia
blir lite ögonserum, enzympeel, diamond  drops uppdaterar sen...

ha en fin fiiin lördag och till min familj i piteå WE  LOVE`s YOU!!!!



Barbie 50  jubileumsdockan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0