Where have me be?!

Oj Oj Oj.....här har det varit lugnt och stilla , INTE bra jag vet men tyvärr har det tagit tid att få internet, komma iotdning efter flytten från Oslo, massa att göra med hus, hem , familj, renovering, salongen, möten ja allt! Helt toppen, men tråkigt att inte fått skriva och speciellt till er alla alla som läser min blogg så nu tar jag en sammanfattning av tiden tills nu:

den 5/6 kom vi hem med flyttbilen jag och jesper efter 13,5 h körning som gick toppen bra.
Eftersom Pappa Jan fått Äran;) att köra ned bilen till oslo 3 dagar före så tog han ett bokat flyg med vhilja hem den samma dagen lite tidigare som vi åkte, mycket skönare för Våran sessa att flyga och bli upphämtyad av vår älskade mommo, kajsa moster, Martin och få sova på fårön en natt innan vi kom.
Allt hade gått super med flygningen trotts en liiiiten stressad Jan som Jesper skjutsade till flygtåget.
Men jag VISSTE att det skulle gå toppen då vhilja är en trygg, underbar och resvan flicka .

Samma dag vi kom hem så var det Balen för min Mini Syster Kajsa som tog studenten senare samma vecka Fredag.
Så då var det bara att packa ut make-up sakerna och ta och göra en vakekr tjej lite mera vakker(om möjligt;))
men HELT fantastiskt blev det och iväg med sin stiliga pojkvän och kavaljer så var detta par ABSOLUT det stiligaste och råaste på hela röda mattan, jag kan säga att det såg ut som ett riktigt Hollywood par!!


Make-up /hårsmyckning: Anna Dysholm
Hår: Frida Lundgren
Klänning/sömmerska: Else-Maj Herring

Fredagen den 8e studentdag för Kajsa med flakåkning en söndersprängd utrustning och mat på vakkra Fårön gjord av Älskade mamma Maria mums !
Hela tjocka släkten samlades för att fira och umgås innan Kajsa drog vidare för att fira sina avslutade år i skolan, välkommen till det Riktiga Vuxna livet;)

Mellan alla vänner, familj fix och trix så har vi faktiskt kommit bra i ordning.
Väntar in tapeter, de vita trägolven och efter det så blir det att hänga upp på väggar och ordna med massa saker, det kula som jag tycker det är. Att göra saker själv är bara det man skall göra !!!
Känns mycket mer värdefullt och fint på nått sätt och det fina antika skerna som jag har en exktrem förkärkel till görs om med lite måla eller får stå i sin gamla pryd för att bryta av ett hem som jag skulle säga är:
"little bit old whit a taste of the new"
Kommer före och efter bilder när det är mer klart tycker det är kulare så och man ser var allt är på väg.

Vhilja trivs som fisken i vattnet och stoooor trivs med alla fina människor runt om sig.
Springer ute själv, fiskar, gungar, planterar gårdsväxter och gör allt en 3 åring ska göra och massa mer haha=)

Midsommar blev lugnt med cyckeltur och hälsa på vännner, dagen före bjöds det på en liten tillställning hos oss då MASSSA massa vänner kom förbi och det var super kul. Korvgrillning och kubb med lite dancemoves, helt fantastiskt.

Sedan har helgen spenderats i Mormors galma barndomshem alltså min mammas sommarhus i Seskarö med min familj och jan ,mamma och morfar.
Rofylldhet, bastu och fiske samt lite fynd på vår stora övervåning som fick följa med hem....
Matbord , stolar, sockerlådor masas fina saker till vhilja och ett ikea besök idag på hemvägen.

Skulle bara rekomendera tapeter från serien: Vintage Rose , som har vakkra vakkra tapeter.
alla saker vi renoverar med kommer från Beckers, men hjälp av JAn Lundberg som har det bästa måleri företaget: Tapet och Måleri Tjänst, samt Jan-Petter svärfar, Min absolut handy man Jesper och jag såklart.

Salongen:
Efter många nyfikna mail och kommentarer så kommer min salong öppnas i höst då alla papper blivit klar med alla instanser av överskrivning till sverigfe och renovering av lokal.
Lokalen blir super och kommer vara på Nygatan.
Allt är under uppbyggnad, lägger ut mer och mer med tiden och kommer knyta en blogg till salongen där man kakn följa allt som händer och sker.
detta händer längre fram, innan uppstart.

Komemr skriva hudvårdsrekomendationer imorn, eller en del så att säga då jag sitter inne med massa nu, så kika in dagligt nu för nu blir det inte mer pauser!

Zandra Claeson kommer ändra min Blogg desing när min hårddisk är återfunnen med alla bilder i en av flyttkartongerna som lagrats... blir toppen , hon har bloggen Augustifamiljen.

Och ni som vill ha Braziliansk vaxning i sommar kan kontakta mig så komemr jag utföra dom.

Nu lite kvällsmys med min man....



90  årskalaset i fina Lauker, ljuvligt!

mitt allt!

vår handtama igelkott på gården Totten!

;)


Kommentarer
Postat av: Zandra

Oj, nu får jag ju prestationsångest ju ;) Närå, det ska nog gå bra, hehe. Kul å se salongen sen också!

2012-06-27 @ 13:07:23
URL: http://augustifamiljen.blogg.se/
Postat av: Anna Dysholm

Zandra det klarar du GALANT=)=) visst är det spännande;)

2012-06-27 @ 23:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0