Piiiiiiteå!!

Efter många dagar och timmar av ovisshet så kom oss jag och vhilja äätligen till piteå efter en total restid på 14h! det folken kan jag lova var ingen lek, men tack gode gud att Vhilja är i en resekopis i världsklass!! Rock n roll tjej! det gick såå himla bra med ALLT och då menar jag allt!!!   Kl: 07.15 var vi på Gardemoen för att boka om biljetten kl 19.30 landade vi Lulwå kallax och kl halv 9 vr vi hemma i huset på Fårön!!! alla var hemma och träffade oss vhilja la sig som vanligt kl 9 somnade som en sten=)

Idag  är det onsdag så jag har hunnit vara till tandläkarn igår, fy fan va ot men i dag är det bättre, tack gode gud för Treo Comp!! Min häst chez amies, (ska ta en närmare presentation av henne när ag kommer hem till norge) ska jag ha nu hela veckan jag är här och det är underbart! hon är ljuvlig mitt lilla 20 åriga halvblodssto=) pigg och eldig som bara den och det är fantastiskt att flyga frm på hennes rygg!!! hoppa blir dedt till helgen troligt men kan lika väl bli i vecan! lääääängtar!!
Fick veta att hon som hade min häst på foder i 1 år har missskött henne, dom som stått påp stallet berättade det till mig igår=/ helt förskräckt blev jag rasande, men mest ledsen för jag fattar inte människor som gör så mt djur!
Pratade med 6 st på stallet och alla sa det samma, OMG!!! ja tyckte det var kostigt att ingen ringt till mig el min mamma och sagt det från första stund! denna tjej som haft henne har jag pratat med och hon har ljugit mig rakt upp i ansiktet och sagt en helt annan historia, men so tur är att dom som stått på stallet tagit hand o chezzi i alla fall! huuuu mörkrädd är det ma blir, tur hon inte var där för jag hade nog gått handgripligen på henne, när man får veta att dom inte ens vart där med mat åt dom på 2 dagar så hon ätit av balplasten! usch för vilken människa , sen har hon tagit massa exklusiva saker till chezzi av mig och dom ska tillbaks!
Har självklart konfronterat henne, och nekade och la på luren, busted!!!! Sista ordet är ikke sagt!

Nu ska jag sinka mig sen ska jag och mamma och Vhilja ned och träffa massa folk i stan, Malin min barndomsvän och Mira, sen Johanna en annan barndomsvän  hennes dotter Elsa och johannas mamma Åsa som äger Elkedjan i Piteå!
Nu ska jag göra mig awesome=)
Kajsa var md mig i stallet som sällskap igår, jätte kul!!! emma var såklart med sina hästar på Näsviskgården!
Ikväll ska jag träffa Madde och Hägglöf!! så kul! späckat schema, men kul!
Saknar min äskling Jesper back in norway! Love u lov!! kiss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0