I wont let the sun go down on me...

Jävligt festlig sång måste jag säga=)

Gjorde sista jobbdagen igår för helgen och har även fri Måndag, så skönt!
Utan att säga i vilket sammanhang eller vem så såg jag när en mamma kastade sin son ned i golvet 2 ggr igår, jag ingrep med att ta  mig an barnet men en till och den 3:e personen tog sig an mamman.
att se sånt här  på nära håll är riktigt obehagligt, och enligt min mening så ärdettaen form av överåld mot barn! Pojken tog det bra trotts allt, det är då man ställer sig frågan är detta första gången?
jag lider så med barn  som  far illa el har det  tufft, det är otroligt utsatta och kan man göra nått så ska man och  det kan alla!!!
pojken i fråga fick vara med mig och min vän. nog om detta!
14000 fall av barn som far illa anmäls per år i oslo bara oslo!  fruktansvärt. allt från övergrepp, våldsbrott, narkomanföräldrar allt av hemskheter som INGA barn ska behöva uppleva .
det gör ont atttänka på det skriva om det bara ha vetskap, men det borde alla ha för allt för många blundar för det, varför`?  jo, det är tungt man vill inte att det ska finnas man vet inte hur man ska ta  tag  i det eller vad att göra, men bara  det att man  har  vetskap och gör    en liten sak kan göra en LIVSFÖRÄNDRING för ett barm. tänk så!

Fredagen avslutades med pizza på Dolly Dimpels smarrigt!
där träffades vi upp med Alva och Peter
haha Ala och Vhilja busade, fajtades och var helt super gulliga.
dom är så stora och det är så roligt att se på vad de gör när det   leker och bara har sin dialog=)
fantastiskt!
sen så gick vi hem, jag pussade min  lilla trollunga 1000 tals gånger innan jon blund kom.

idag lördag så blir det pulka nu efter vhilja 3,5h lååånga vila, ibland så måste man få sova ute efter  lång dagisvecka=)

jo  vårat armatten  i huset är borta... detta är inte uppskattat i och med  att det har vart en torsdags.

ha en bra weekend.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0