Underbara Fredag

Det är först när du väljer det liv som du lever, då lever du ditt liv i frihet och i harmoni!

Fredagar har och kommer alltid vara nått speciellt! Jag får alltidlite pirr i magen när det är fredag för då vet jag att vi får umgås med familjen och hitta på roliga saker tillsammans! Lovely!!!
nu vid lunch tid har jag en dejt med min underbara vän Jessica och Alva hennes dotter, massa kul=) det var ca 3 v sen vi träffades pga av att hon har vart i sverige /göteborg och besökt familjen. Kakan och Elias kanske ansluter om dom hinner efter de vart på 9 månaders träff!
Kaffe,lunch och ute tid i detta ljuvliga väder står på schemat!

Nu alla vänner och bloggläsare kommer ett tips från mig Diplomerad Internationell Hudterapeut:
Våren och sommaren står inför dörren och detta innebär massa sol underbart, men kom ihåg att skydda er hud och därmed era celler. skydda huden mot ådring, malingt melanom(hudcancer), och att bränna sig. detta gör att du får en frisk hud som mår bra och ser yngre ut längre. Många tror att man inte får någon brun färg när man använder spf /Solskyddsfaktor men det får man absolut, det som är att du minskar risken med att bränna dig ochdärmed få olika hudåkommer som detta medför som kan vara ödestigande i vissa fall!
En produkt jag rekomenderar är Bare Minerals City Spf 30. Natural sunscreen Titaniumoxid innehåller den och självklart mineraler. finns i färgena light, medium, och dark. Super att ha i väskan på stan och bara svepa över din make-up. Mattande och fuktbindande! Ska man vara vid stranden och aktivt sola så rekomenderar jag ALLTID minst 30 i ansiktet helst högre, och 30 kroppen!!

Över 90 % av solstrålningen är UVA. Den går genom ozonlager och lätta moln, är lika stark hela dagen, men bara hälften så stark på vintern som på sommaren. Det är också UVA som finns i solarier.

Bare minerals




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0