Älskade Seskarö. Vårt smultron ställe av bästa sort=)

idag kl halv 9 på morgonen så tog jag mamma jesper vhilja och morfar levi samt the dog elvis vårt pick och pac och åkte på vår dagstur tll Seskarö, det är min mormors barndomshem, som nu tillfallit min mamma . Seskarö ligger nästa i finland, fast närmare haparanda och det är en så fantastiskt vacker lilten ö! en fiske ö!
där har jag spenderat många av mina barndomssommrar och det ska vhilja oxå få göra, bara fina minnen därifrån och dedt är helt fantastiskt varje gång att stiga ur bilen när man är framme.... en våg av totalt lugn, harmoni och lycka infinner sig då!
att jesper är me denna gång är så fint, hela familjen=)
det vart tyvärr bara en dagstripp för att tiden trotts 3 v inte räckte till, detta skylls av dålig planering! men nästa år har vi avsatt 1 v bara för seskarö=)

Husesyn och titt i alla vrår och gömmor, huset är över 300 kvm och har en tomt på 200 så det är stoooort!
mamma och morfar hade lite berättelser=)
lunch på illa kiosken, sen så bar det av till mormor else.majs grav och sätta lite blommor, syren och ros från gården!
man får allt en lite tår i ögat än när jag är vi graven , men det är så fint där och jag vet att momma lilla är ibland oss!
Jag och jesper fiskade sen när vhilja sov, och det vart 4 abborrar för jeppe som han slängde tilbaks pga av lilte storlek! moi fick= 0 fan va trist , men jag och otur verkar ju höra sammen nu hahaha=)

sen avslutatde vi med ved eldad bastu som oxå självklart finns på gården, världens mysigaste gammaldagsasde sådan med för kammare med stolar och bord, ljus och där kan man vid överattning sitta och avnjuta ett glas vin el öl eller nått annat som behagas!

vjilja kröp om kring och hade så kul, nästa år vi är där så kan ho använda lilla lekstugan som finns där sååå mysigt! hon växer så det knakar

Avundsjuka: emma back in piteå åkte och fiska med danne rock och hon drog upp 2 regnbågslaxar a 1 kg styck... good work emmsan!

Vhiljas tänder nede är alldeles på gränsen att ploppa upp nu=) mega skoj

Kajsa ser man inte för hon är hos killen

nu är vi hemma efter en härlig dag och jag ville sååå gärna vara kvar men jag är tacksam över dessa timmar! ses nästa år seskarö!
det gick toppe i bilen med vhilja och hon är så fin lilla gumman, stor och upp i vikt har hon gått=)
kul!

nu ska vi sova, imorn så består det av packning för vi åker nämligen hem  på tisdag morgon!
ska lägga upp bilder från denna vistelse imorn...
nu ska det sovas ååååå så skönt!

Sov sött och se inte rött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0