Föräldramöte Sumering!

Igår var jag då på föräldramöte, jesper var hemma med vhilja.

Kl: 18.00 började detta med lite prat och  filmvisning av ihopklippta bilder av barna i olika situationer i dagismiljön, super fin vhilja  var med på massa festliga bilder...söt gumman=)
För att sumera denna mötet så är det saker som fungerat bättre och sämre men som dagiset gjort sitt bästa för att förbättra, ingen eller inget är perfekt, men så länge man strävar efter  förbättring och metoder att lösa detta så tycker jag att det ska belönas.
Konstruktivkritik är bra kritik, saker som man vill poengtera lyfta fram som är viktiga för förbättring, detta bör göras med respekt  för individer och ge alla en chans...
detta gjordes inte det på sista delen av mötet, disskutionerna eskalerade och detta slutade  med skriiik och höga röster allt för att hitta en syndabock, detta blev då såklartledaren för barnhagen....
jag tycker ABSOLUT att man ska ha rätt till sina åsikter och man har olika ting som man tycker är viktigt, allt ska tas på allvar, men   nånstans där måste man ändå se att  vissa saker måste man bara acceptera och låta vara för den perfekta dagismiljön där vart ALLT är super och helt skräddarsytt för Ditt barn finns inte, tyvärr, nej inte för mig, jag vill att vhilja ska anpassas till en självständig människa som är komfortabel och trygg i sig själv, har trygghet i sig själv och med människor!
Där hon ses som en egen indivin och kan få bli sedd och bli hörd , få trygghet och kärlek!

Att sitta i en folksamling och höra vuxna människor skrika och ha pajkastning och bara vara negativa i min åsikt om saker som är lågprioriterat, brödskivor på golvet, grusi gorvgarderoben, att det flyttat en person el gjort en rokad från en bas(det skulle ha sagts men vart en miss) detta ursäktades men tydligen lyssnade ingen av dessa rabiata föräldrar....
Till slut fick Anna-mor(jag) nog och sa ifrån....
jag tycker att man måste se helheten självklart så tycker jag att vi ska poengtera saker, men det går till en viss gräns.
Långt utlägg men kort förtalt så sa jag att barnasbehov borde ses som det viktigaste, glada barn som trivs och får allt som barna behöver och att DE är dom som prioriteras borde vara det  viktigaste...grus på golvet är fan ovesentligt om du jämnför med alla som inte ens har dagis eller de barn som inte blir sedda el hörda.
..och en till sak.. man kan inte ta ett  föräldra möte där vart du pratar helhetligt om just ditt barn!
Helheten och barna som grupp skall ses, om viljan finns att disskutera saker somman tycker är vanskliga eller fungerar dåligt personligt så får man ta det med ledarem, och assistenter+pedagoger öga mot öga, skippa då mail kontakten för gudsskull...
Många tyckte faktsikt att det var skönt att jag sa ifrån, för när man ser en människa som står inför massa massa vuxna och tillslut håller på att börja gråta så ska man banne mig reagera.
Alla är inte så, men jag och saker jag inte finner mig i säger jag ifrån på en bestämd men fint sätt.

Jag sitter med i FAU-ledningen där vart vi närmare disskuterar saker och kommer ta upp detta och skriva ettreferat till var enkelt förälder!

Det positiva  som våra fantastiska ledare , assistenter, pedogoger fikc fram var mycket positiva omstruktureringar på dagiset =) de har verkligen tagit tag i massa saker och det sker förbättring...
men som sagt alla ska ha en chans när man ser driftighet ochc alla ska ges tid att utföra detta!

idag på tapeten:
-Fika med emma waara från jobb
-vhilja hämtas tidigare för jag längtar efter henne såååå=)
-middag med familjen
-kaffedejt med Anne-ida
-hem för besök av Hans och line

Adios=)


du är underbart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0