17 maj

Och så kände det igen att inlägget försvann eller inte laddades upp igår... Irriterande! Men jag skriver om allt.

Regnet öser ner och vinden tar i, inget super 17 maj väder då man ska stå ute och titta på majtåget , gå runt och bara njuta alla vackra folkdräkter och glada norrmän som stolta firar sin nationaldag.
Detta borde ju verkligen hända i Sverige att nationaldagen uppmärksammas mer och att man gör mer traditioner.
Kanske en sak man skulle börja införa i Piteå ??!:)

Så idag ska folkdräkten på vhilja den är heelt fantastisk och det är så vackert med all den handgjorda sy färdigheten. Skulle själv kunna ha en.

Igår firades det på dagis med tåg, korvgrill , glass och fiskedam.
En toppen dag med andra ord och en trött och nöjd vhilja hämtade igår eftermiddag.
Men vi tog oss en runda på stan och fick till lite shopping klänning till mig och varsin hatt, vit till mig och en rosa till vhilja. Det var väldigt klädsamt på lill gumman och hon är stolt över sin nya huvudbonad med ALL rätt!!
Skulle egentligen göra hål i öronen på vhilja igår men hon ångrade sig i sista minuten .... Nästa vecka kanske....

Mitt hår ska bli lååångt Nästa v på tisdag och färgat:) vi kollade ut färg och allt så det är klart:) längtar .
Så nu får man gå över helgen och idag speciellt med utväxt halva huvudet men vetskap att det snart är ordnat.
Bästa Matilda:) love u.

I kväll så tar en båttur av vid akerbrygge och jag kanske ska åka med Eirik och company men jag har inte bestämt än??!
Nu skall det duschas, plockas lite blommor, göra oss klart och ordna med en champagne frukost kl halv 11 men familj och vänner.

Glad 17 e Maj!


https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/1733061/images/2012/pic_202888104.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-2/1733061/images/2012/pic_202888104.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/1733061/images/2012/pic_202888122.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-2/1733061/images/2012/pic_202888122.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0